Helmet Regulation Campaign

Felyx

Client case:

Felyx shared scooters
Je hebt er vast al eens eentje zien rijden. Zo’n mooie donkergroene scooter. Een handige manier om je eenvoudig binnen een stad te bewegen. Dat zijn de deelscooters van Felyx, een innovatieve scale-up die het transport binnen steden opnieuw inrichten door dit soort scooters aan te bieden. Zo zorgen ze voor duurzamer, efficiënter en toegankelijker vervoer voor iedereen (met een rijbewijs natuurlijk).

Een zachte landing van de helmplicht
Vanaf 1 januari 2023 is de helmplicht ingegaan voor scooters met een blauw kenteken. Waar je voorheen snel en simpel op de scooter kon springen, moeten alle (deel)scooter rijders nu voorzien zijn van een helm. Felyx kwam bij Capital Content met de vraag om een concept te bedenken om deze helmplicht op een leuke manier te communiceren met hun gebruikers. 

We hebben hun vraag direct opgepakt en een concept voor een campagne ontwikkeld. Na een korte conceptfase hebben we in overleg met Felyx het concept vastgelegd en zijn we direct overgegaan om de productiedagen in te plannen. Vervolgens hebben we het eindproduct in alle mogelijke formaten opgeleverd, waardoor de social media advertenties ingericht konden worden. De video is vervolgens gecommuniceerd via social media, de Felyx nieuwsbrief en de website.

Campagne productie
De marketing manager van Felyx, verantwoordelijk voor de marketing in Duitsland, België en Nederland, nam contact met ons op en heeft vervolgens de vraag voor een campagneproductie bij ons neergelegd. In het verleden hebben we al vaker campagnes ontwikkeld en uitgevoerd voor Felyx, dus deden ze opnieuw een beroep op het creatieve collectief van Capital Content. Het doel was om gebruikers op een leuke manier te informeren over een nieuwe, minder leuke, regelgeving. Dan kun je natuurlijk het beste een indrukwekkende video gebruiken!

Het resultaat mag er zijn. Na een leuk en strak ingepland proces ontstond een breed uitgemeten campagne via alle social media kanalen. En met het vette eindproduct was Felyx net zo blij als wij zelf. Zo vertelde de global marketing director van Felyx ons: “The entire team is thrilled and proud of the result”. Een reactie om trots op te zijn.

Kies jij ook voor videocontent?
Wil je ontdekken hoe je videocontent kunt gebruiken om jouw boodschap krachtiger te maken en meer resultaat te behalen? Neem dan contact met ons op en laat Capital Content je helpen groeien.

Let's mine your jewels!

Volg je ons al?
Copyright © 2023 Capital Content. Alle rechten voorbehouden. Website realisatie door Desh Online