Hoe betrek je je doelgroep middels een campagnevideo?
Voor Felyx hebben we een inspirerende campagnevideo gecreëerd om de doelgroep in de kunst- en cultuursector te betrekken. De vraag van Felyx was om een concept te ontwikkelen die de doelgroep in de kunst- en cultuursector aanspreekt en verbindt met het gebruik van de deelscooters.
In deze campagnevideo wordt een dag in het leven van Virgil Sana weergegeven. Virgil is een kunstenaar die zich richt op digitale moderne kunst. De video toont op een creatieve wijze hoe Virgil zijn dagelijkse activiteiten en artistieke inspiratie combineert met de mobiliteit en vrijheid die de Felyx deelscooter biedt. Deze interactie tussen een kunstenaar en de deelscooter weerspiegelt perfect de waarden van creativiteit, innovatie en duurzame mobiliteit die beide partijen omarmen.
Kunstenaar en ontwerp in de campagnevideo
Virgil zijn ontwerp symboliseert de vooruitstrevendheid en het innovatieve karakter van Rotterdam. Verder blijken de levendige straten vol met cultuur en diversiteit een grote inspiratiebron voor Virgil. Hij heeft de energie en levendigheid van plekken als de dynamische skyline van Rotterdam, met zijn iconische gebouwen zoals de Erasmusbrug, de Euromast, de Kubuswoningen en het Depot Boijmans Van Beuningen museum op een artistieke manier verwerkt in zijn ontwerp. ''Een eerbetoon aan de creatieve en dynamische sfeer van de stad.''
Als we het kunstwerk van dichtbij bekijken, ontdekken we de subtiel verwerkte details. Zoals de Maas! De levensader van Rotterdam. De rivier die de stad doorkruist en verbindt. Dit symboliseert volgens Virgil de eenheid en veerkracht van de Rotterdammers.
Inspiratie, toepassing en resultaat
Het ontwerp van Virgil, dat de herkenbare plekken in Rotterdam en zijn persoonlijke inspiratiebronnen weerspiegelt, heeft indruk gemaakt op de doelgroep binnen de kunst- en cultuursector en geleid tot een aanzienlijke toename in betrokkenheid.
Dankzij het concept en uitvoering van de campagne i.c.m. doelgerichte advertenties werd de doelgroep direct aangesproken en is er op een (kosten)efficiënte manier resultaat behaald in de vorm van views, clicks en nieuwe gebruikers.
Kies jij ook voor videocontent?
Wil je ontdekken hoe je videocontent kunt gebruiken om jouw boodschap krachtiger te maken en meer resultaat te behalen? Neem dan contact met ons op en laat Capital Content je helpen groeien.